Contact met Team Brenger

Vaak staat het antwoord op jouw vraag al hieronder bij een van de veelgestelde vragen. Kom je er alsnog niet uit? Zie dan onderaan deze pagina hoe je contact met ons kan opnemen.

Algemene vragen

Kan de koerier met laadklep, palletwagen, verhuislift, etc. komen?

Een koerier via Brenger komt standaard in een bestelwagen met verhuisdekens en spanbanden. Zijn er extra hulpmiddelen nodig om uw spullen in en uit te laden, dan kunt u extra services toevoegen aan uw boeking. Het is uw verantwoordelijkheid dat spullen met de gekozen service te laden zijn. Via ons “Extra services” pakket kun je de volgende opties bijboeken:

  • Extra persoon: de koerier komt met een extra man, handig als er geen hulp aanwezig is op een van de adressen.
  • Laadklep: de koerier komt met een bus met laadklep, handig om bijv. spullen op wielen te laden.
  • Laadklep en palletwagen: de koerier komt met een bus met laadklep en palletwagen, handig om bijv. zware pallets te laden.
  • Laadklep en een extra persoon: de koerier komt met een bestelwagen met laadklep en een extra persoon.

Let op! De volgende services biedt Brenger niet, schakel hiervoor zelf een externe service in:

  • Een verhuislift
  • Demontage
  • Verpakkingsmateriaal

Kan ik via Brenger ook een verhuizing regelen?

Je kunt Brenger zeker inzetten voor uw verhuizing. Wij bieden een geschikte oplossing voor spullen die makkelijk in en uit een bestelwagen te laden zijn. Zorg dat je alle maten van de te vervoeren spullen hebt en voer deze in op brenger.nl. Gaat het om zware spullen? Dan raden we u aan om voor een meerprijs van 40 euro te kiezen voor een extra hulp. In principe demonteren onze koeriers niet, dus zorg dat uw spullen klaar staan. Brenger is geen verhuisbedrijf. Let op: wilt u meer dan 5m3 laten verhuizen? Dan kunnen we niet garanderen dat we een koerier vinden. U kunt het wel proberen, vaak lukt het gewoon!

Past jouw transportverzoek niet in onze formaten?

Als u gekke, grote of hele zware transportverzoeken hebt, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Er zijn bijvoorbeeld koeriers met een extra grote camionette of apparatuur om zware producten in te laden. Als u zo’n gek, groot of zwaar transportverzoek plaatst nemen wij ook even contact met u op.

Hebt u een transportverzoek naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen?

Als u een transportverzoek plaatst vanaf of naar een plek buiten Nederland en Vlaanderen, garanderen wij niet dat het wordt bezorgd, maar u kan het transportverzoek zeker vrijblijvend plaatsen. De meeste transportverzoeken naar andere landen in Europa lukken gewoon. Er zijn namelijk veel Nederlandse koeriers die wekelijks naar andere Europese landen rijden. Wij garanderen deze transportverzoeken alleen nog niet.

Als ik een transportverzoek plaats, ben ik dan verplicht het door te laten gaan?

Een transportverzoek plaatsen is vrijblijvend. Voordat u een deal hebt met een koerier kan u het transportverzoek ten allen tijden annuleren en krijgt u het gehele bedrag teruggestort wanneer u al hebt betaald. Wanneer u een deal hebt met een koerier, kunt u tot 60 uur voor het ophaalmoment gratis annuleren. Als u later dan 60 uur van tevoren annuleert, krijgt u de helft van het geld terug en gaat de andere helft naar de koerier. Dit is omdat de koerier zijn planning dan vaak niet meer aan kan passen.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €1.000. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen of etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 200kg of spullen of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen en foto’s van de beschadigde spullen, een beschrijving van de schade en een bewijs van de reparatiekosten en/of aanschafwaarde te sturen naar info@brenger.nl.

Kan een koerier ook met een extra sjouwhulp komen?

Ja dat kan zeker! U kunt dit aangeven het plaatsen van de opdracht bij de ophaal- en of aflever situatie. Voor een extra draaghulp betaal je €40 extra.

Hoe plaats ik een transportverzoek?

Hoe het werkt staat hier heel makkelijk uitgelegd.

Wat kost een transport via Brenger?

Op onze homepage kun je de prijs voor jouw transport berekenen. Vul alle informatie in en dan verschijnt de totale prijs. Je ziet tijdens het proces hoe de prijs is opgebouwd.

Betaling

Hoe werkt de betaling?

U betaalt de prijs voor het transport aan ons wanneer je de opdracht plaatst (of later bij opdrachten buiten de bezorg-garantie, wanneer u het aanbod van een koerier accepteert). Wij zorgen ervoor dat de koerier pas wordt uitbetaald wanneer u bevestigt dat het transportverzoek is afgerond of wanneer u 24 uur na het afgesproken bezorgmoment niks laat weten.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Nadat u je transport hebt betaald, sturen wij de factuur toe per mail.

Bezorging

Hoe bevestig ik dat de spullen zijn bezorgd?

U kunt bevestigen dat de spullen zijn bezorgd op de status pagina van u transport (link is te vinden in de mail die u kreeg na de betaling). Zodra u hebt bevestigd dat de spullen zijn bezorgd, maken wij de beloning over naar de koerier. Als u niet bevestigt dat de spullen zijn bezorgd, maken wij twee werkdagen na de afgesproken bezorg datum de beloning over aan de koerier.

Kan het op een specifiek tijdstip en/of datum worden opgehaald of afgeleverd?

Jazeker, u geeft bij plaatsen van de opdracht aan wanneer u het ophalen en brengen plaats wilt laten vinden.

Hoe weet ik hoe laat de koerier komt?

Via een e-mail brengen wij u op de hoogte wanneer een koerier uw transport kan doen en in welk tijdvak de koerier komt. De tijdspanne is maximaal 4 uur en valt natuurlijk in de tijdspanne dat u hebt aangegeven. Ook ontvangen jullie elkaars contactgegevens.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transportverzoek plaats?

Alle transportverzoeken binnen Nederland (m.u.v. Waddeneilanden) worden gegarandeerd bezorgd binnen 7 werkdagen van de oorspronkelijk geboekte transportdag.

De garantie geldt niet:

  • als de opdracht groter is dan onze maximale afmetingen (400x180x160cm)
  • als het om een groter volume dan 5 m3 gaat
  • als het meer dan 10 voorwerpen zijn
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is
  • als het om glas of steen gaat
  • als het om etenswaren gaat
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft
  • als het een organisme betreft

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Plaats daarom vooral je transportverzoek en waarschijnlijk is er snel een koerier die jouw transport kan uitvoeren! Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transportverzoek voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Voor opdrachten binnen Vlaanderen of van Vlaanderen naar Nederland garanderen we dat we een koerier vinden, voor opdrachten van Nederland naar Vlaanderen kunnen we dat vanwege Corona nog niet garanderen.

Marktplaats

Hoe werkt het betalen van een Marktplaats/2dehands-aankoop via Brenger?

Wanneer je een transport inboekt bij Brenger kan je gelijk betalen voor het product. De koper geeft het bedrag op dat overeengekomen is met de verkoper en vult diens rekeningnummer in. De verkoper krijgt vervolgens een email met daarin het overeengekomen bedrag en rekeningnummer ter bevestiging. Er hoeft door de verkoper geen bedrag overgemaakt te worden ter controle; de verkoper maakt het geld direct over naar Brenger, die het vervolgens vrij geeft als het transport als geleverd is gemarkeerd. De verkoper ontvangt dan binnen 5 werkdagen het overeengekomen bedrag op zijn of haar rekening.

Kan ik de betaling voor de Marktplaats/2dehands aankoop ook via Brenger regelen?

Ja! Sinds kort kunt u via Brenger de verkoper ook betalen voor het product. Wel zo veilig!

Begin uw transport door de plaatsnamen in te vullen op de homepage. Vervolgens kiest u voor ‘vanaf een woning’ als type transport en daarna voor de Markplaats of 2dehands optie. Je krijgt na het beschrijven van uw product dan de vraag of u de betaling ook via Brenger wilt laten lopen. Vervolgens vul je het bedrag in en bij de contactgegevens voeg je ook de IBAN gegevens van de verkoper toe.

Binnen 5 dagen nadat de koerier heeft aangegeven dat het product is opgehaald zal de verkoper dan worden uitbetaald. Zorg er wel voor dat het bedrag en de IBAN gegevens juist zijn, anders kan de verkoper het transport annuleren en zijn de annuleringskosten voor u.

Wat als mijn transport niet binnen de garantie valt?

Wanneer u transport niet binnen de garantie valt door bijvoorbeeld afmetingen, gewicht, of omdat deze buiten Nederland en Vlaanderen vervoerd moet worden, kunt u de opdracht plaatsen en later betalen. In 90% van de gevallen biedt zich dan alsnog een koerier aan. Lees hier meer.

Hoe werkt Brenger als ik een Marktplaats/2dehands-aankoop wil laten vervoeren?

Onze service wordt vaak gebruikt om Marktplaats of 2dehands aankopen op te halen en te bezorgen. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit het makkelijkst regelt:

  • Vraag aan de verkoper, voordat u het transportverzoek plaatst, op welke dag diegene aanwezig kan zijn. Het wordt het goedkoopst als het op de 3e werkdag of later kan worden opgehaald en bezorgd. Vraag daarnaast of het bij de voordeur kan worden opgehaald, wat de afmetingen zijn en of het zwaarder is dan 100kg.\
  • Plaats u transportverzoek op Brenger, geef aan in welk tijdspanne het kan worden opgehaald en in welk tijdvak het kan worden bezorgd.\
  • Je hoort van ons welke koerier in welk tijdspanne van 4 uur, uw aankoop opgehaald en bezorgt worden.\
  • U en de koerier ontvangen ook elkaars telefoonnummer en e-mailadres zodat jullie elkaar op de hoogte kunnen houden.Maar hoe regelt u dan de betaling van het product? Marktplaats en 2dehands bieden sinds kort twee services, Gelijk Oversteken en Betaalverzoeken, waarmee u de verkoper op een veilige manier kan betalen.

Brenger voor bedrijven

Hoe ontvang ik achteraf een factuur van de bezorging?

Al uw facturen komen na de bezorging te staan in uw online portal. Ook sturen wij u wekelijks de facturen per mail. De betalingstermijn is 14 dagen.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om in aanmerking te komen voor de zakelijke voordelen?

Brenger voor Bedrijven is beschikbaar vanaf 3 transporten per week. Hebt u minder dan 3 orders per week? Dan kan je via www.brenger.nl je transportopdracht plaatsen. Via de reguliere website kan je u ook registreren als zakelijke klant. Wilt u meer weten of de mogelijkheden? Neem contact met ons op.

Mijn transporten moeten door 2 personen bezorgd worden, kan dit? En doen jullie ook montage en retourzendingen?

Wij spelen altijd in op de gewenste service. Moet de bezorging door 2 personen gedaan worden? Dan zorgen wij daarvoor: zowel als constante service of incidenteel. Ook montages en retourzendingen kunnen wij in overleg leveren voor bedrijven. Wilt u meer weten of bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Vraag ons naar de mogelijkheden!

Wat kost een transport via Brenger?

De vaste prijzen die wij rekenen zijn op basis van de gewenste service voor uw bedrijf. Montage, levering op de gelijkvloers of tot de 4e verdieping, bezorgen in de regio of door het hele land, de grootte van het product; het heeft allemaal invloed op de prijs. Wilt u een prijs op maat?Vul het offerteformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Onze koeriers gaan uiterst zorgvuldig om met de spullen die vervoerd worden. Het kan voorkomen dat er onverhoopt toch iets gebeurd. Voor diefstal, verlies of beschadiging ben je standaard verzekerd tot € 500,-. Tevens is het mogelijk de verzekering op aanvraag te verhogen.

Hoe kan ik Brenger inzetten voor mijn bedrijf?

Hebt u minsten drie transporten in de week en interesse in onze service? Laat het ons dan weten. Vul hier het offerteformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op. U kan ons ook direct bereiken door te bellen naar: +31 85 888 0490 of te mailen naar: zakelijk@brenger.nl.

Chat met ons

Gebruik het chaticoon rechtsonderin om het chatvenster met onze klantenservice te openen. Chat is de snelste manier om je vragen beantwoord te krijgen. We zijn dagelijks bereikbaar via de chat op onderstaande openingstijden. Wil je de prijs weten voor jouw (veiling) transport? Ga dan naar de homepage en vul daar de plaatsnamen in om naar de prijsberekening te gaan. Je kunt geen prijs opvragen via de mail.

Je kunt ook mailen naar info@brenger.nl (let op: offertes/prijsopgaven voor veilingen kun je enkel via de homepage aanvragen, niet per mail; you can only get price quotes for auction transports via our homepage and not via e-mail).

Openingstijden chat
Maandag:9.00 - 21:30
Dinsdag:9.00 - 21:30
Woensdag:9.00 - 21:30
Donderdag:9.00 - 21:30
Vrijdag:9.00 - 21:30
Zaterdag:12.00 - 21:30
Zondag:12.00 - 21:30

Tijdens feestdagen zijn wij beperkt bereikbaar.

Al een transport geboekt?

Houd dan je referentienummer bij de hand en stel de vraag in de chat. Urgente vraag? Klik dan hier.

Open chat