Vertrouwen en veiligheid

Persoonlijk en vertrouwelijk contact

Brenger is een platform voor het transport van meubels en andere voornamelijk grote spullen voor particulieren en MKB. Brenger maakt het transport van spullen persoonlijk en makkelijk. In tegenstelling tot een postbezorger die een paar keer wel of niet aanbelt, zoekt een koerier persoonlijk contact. Nadat er een deal is gemaakt, ontvangen de koerier, de opdrachtgever en de andere partij (ophaaladres of afleveradres) elkaars telefoonnummer. Zo kan iedereen elkaar op de hoogte houden voor en tijdens het transport.

Verzekering

Mocht er dan toch iets mis gaan, dan helpen wij natuurlijk graag. Spullen die via Brenger worden vervoerd zijn tijdens het transport standaard tot €500 verzekerd. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen tilt of helpt bij het tillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, steen, organismen, printers of computers of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm of zwaarder dan 100kg of die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, zullen wij je vragen drie of meer foto’s van de beschadigde spullen te sturen en foto’s van voor de schade te sturen. Stuur ons een e-mail op info@brenger.nl om een claim in te dienen.

Betrouwbaarheid

We doen er alles aan om het vertrouwen tussen onze gebruikers te verhogen. Wij verifiëren koeriers door hun KvK registratie, identiteitsbewijs, telefoonnummer en IBAN te checken. Daarnaast hebben wij telefonisch een intake gesprek met elke koerier voordat hij transporten via ons platform uit mag voeren. Verder kan iedere gebruiker zelf ook de betrouwbaarheid van koeriers verhogen door hen te beoordelen na een transport. Want niks is waardevoller dan een goede recensie van een andere gebruiker!

Veilige betaling

Je betaalt veilig via IDEAL, credit card, of een Belgische of Duitse betaalmethode. Wanneer wij vernemen dat de spullen succesvol zijn afgeleverd, of als diegene op het afleveradres niet binnen 24 uur reageert (dat de spullen wel of niet zijn afgeleverd), dan betalen wij de koerier uit.

Veilig kopen en verkopen via Marktplaats en andere (tweedehands) platformen

Er zijn enkele gevallen bekend waarin de naam van Brenger is misbruikt voor phishing (betaalfraude). Deze pogingen zijn voornamelijk gericht op de verkopers op tweedehands platformen zoals Marktplaats en Facebook Marketplace. Het is belangrijk om alert te zijn op potentiële fraudepogingen en de juiste veiligheidsmaatregelen te nemen. Bekijk onze FAQ’s en de checklist hieronder.

Checklist tijdens de afhandeling van de verkoop

Waar moet je op letten om oplichting via Marktplaats te voorkomen?

  1. Wanneer een koper betaald voor jouw product via Brenger, krijg je daar een email van. Klik nooit op een betaallink die je krijgt doorgestuurd via WhatsApp of een email die niet van een van onze erkende email adressen komt. Brenger gebruikt het volgende emailadres voor deze communicatie: noreply@brenger.nl.
  2. Ook aan de url die de koper je toestuurt kun je zien of het misschien mis is. Een echte Brenger url start altijd met:
  1. Tijdens het betaalproces wordt je doorgestuurd naar Online Payment Platform/Foundation (https://www.onlinebetaalplatform.nl) of Mollie Payments (https://www.mollie.com/checkout/). Dit zijn de betaalsystemen die wij onze klanten aanbieden.
  2. De eerste keer dat je een product verkoopt op Marktplaats en deze via Brenger laat vervoeren moet je € 0,01 overmaken naar Online Payment Platform om te bewijzen dat jij daadwerkelijk eigenaar bent van de rekening die je doorgeeft. Deze regeling is er ook juist om cybercriminaliteit te voorkomen.
  3. Brenger koeriers zullen je nooit vragen om een kopie van je identiteitsbewijs, laat staan om hier een foto van te maken. Stuur zelf ook nooit een kopie van je identiteitsbewijs op.

Wat te doen bij twijfel?
Contact onze klantenservice via onze chat.