Veel gestelde vragen

Hoe werkt het betalen van een 2dehands.be/gebruikte-aankoop via Brenger?

Wanneer je een transport inboekt bij Brenger kan je gelijk betalen voor het product. De koper geeft het bedrag op dat overeengekomen is met de verkoper en vult diens rekeningnummer in. De verkoper krijgt vervolgens een email met daarin het overeengekomen bedrag en rekeningnummer ter bevestiging. Er hoeft door de verkoper geen bedrag overgemaakt te worden ter controle; de verkoper maakt het geld direct over naar Brenger, die het vervolgens vrij geeft als het transport als geleverd is gemarkeerd. De verkoper ontvangt dan binnen 5 werkdagen het overeengekomen bedrag op zijn of haar rekening.

Wat kan ik allemaal laten vervoeren?

Je kunt van alles laten vervoeren via Brenger: grote, kleine en meerdere spullen. Dagelijks worden er meubels, fietsen, pallets, groot elektro, en nog veel meer producten vervoerd. Zolang de spullen in de laadruimte van een bestelwagen passen ben je bij ons aan het juiste adres (max. 400x 180x 160cm). Zo kan je bijvoorbeeld gemakkelijk je 2dehands-, veiling- of winkelaankoop laten ophalen en thuis bezorgen op het moment dat jij het wilt.

Wat kost een transport via Brenger?

Vul bovenaan de homepage de plaatsnamen en afmetingen in en zie direct de prijs. Deze is van je keuzes afhankelijk en tijdens het proces zie je waar de meerkosten voor zijn. Afleveren op een bepaalde verdieping kost bijvoorbeeld extra. De prijs is inclusief BTW.

Worden de spullen gegarandeerd bezorgd als ik een transport boek?

Alle transportverzoeken binnen Nederland, (m.u.v. Waddeneilanden), België en Duitsland worden gegarandeerd bezorgd. Echter kan het een enkele keer voorkomen dat we geen koerier hebben kunnen vinden voor jouw transport op de datum van jouw voorkeur. In dat geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om je transport te verplaatsen.

De garantie geldt niet als:

  • als de opdracht één of meerdere artikelen bevat die groter zijn dan (400x180x160 cm);
  • als het totale volume van de opdracht groter is dan 5m3;
  • als de opdracht naar een afvalstation moet;
  • als het totale gewicht zwaarder dan 200kg is;
  • als het om glas gaat;
  • als het om kwetsbaar steensoorten gaat;
  • als het om etenswaren gaat;
  • als het een aanhangwagen/aanhanger of piano betreft;
  • als het een organisme (planten/dieren) betreft.

Omdat deze uitzonderingen niet binnen ons concept vallen kunnen wij niet garanderen dat een koerier zo’n transportverzoek oppakt. Echter, lukt het ons toch vaak om een koerier te vinden. Dit is alleen niet het geval voor transporten zwaarder dan 200kg. Hier kun je geen transport voor plaatsen omdat de koeriers dit niet kunnen vervoeren.

Zijn mijn spullen verzekerd tijdens het transport?

Alle spullen die via Brenger worden verstuurd zijn tijdens het transport van voordeur tot voordeur standaard verzekerd tegen schade en diefstal tot €500. Schade die ontstaat wanneer de koerier de spullen optilt of helpt bij het optillen van de spullen binnen het huis of gebouw bij het ophaal- of afleveradres wordt niet gedekt door deze verzekering. Ook schade aan glas, printers, computers, etenswaren of schade tijdens transporten die niet binnen onze garantie vallen (groter dan 400x180x160cm, zwaarder dan 200kg of spullen die met apparatuur moeten worden in- en uitgeladen) wordt niet verzekerd. In geval van schade, vragen wij je direct telefonisch contact met ons op te nemen. Vervolgens neemt je foto’s van de schade aan het product. Daarnaast vragen we ook een beschrijving van alle schade en bewijs van je reparatiekosten of aanschafwaarde en die opsturen naar info@brenger.be